×
MENU
×

Rulleski

  Filter
Mærker
Rulleski Type
Kompatible bindinger
Axelafstand

Rulleski - for en full body workout

At stå på rulleski tilbyder dig en full body workout såvel som en god naturoplevelse. Rulleski tilbyder en god balance og koordinationstræning og giver en følelse af bevægelse på sne. Udover det, føles moderne rulleski nærmest ligesom at stå på langrendsski, og det er en god metode til at træne op til et langrends-race såsom vasaloppet, hvis du ikke bor i områder med masser af sne.

At stå på rulleski er en effektiv og mild træningsform, hvis du har en skade i sammenligning med traditionelt løb, som er hårdere for kroppen. Leddene er sparet, idet du bruger en mere glidende teknik gennem hele bevægelsesområdet.

Her vil du finde et godt udvalg af rulleski for alle niveauer, hvilket vil give dig den sande on-snow følelse hele året rundt.

De fleste langrendsstøvler passer faktisk til alle de rulleski, som vi sælger og vice versa. Dette vil spare dig både en anstændig sum penge, men også noget opbevaringsplads.

En nybegynder på rulleski?

Det tager lidt øvelse at blive fortrolig med at løbe på rulleski, så det er vigtigt at finde en vej uden biler eller forhindringer til at forstyrre dig, når du er nybegynder. Grusveje og skovveje er gode til at starte dit første løb på. Vi anbefaler også, at du i det mindste bærer en hjelm og knæbeskyttere som beskyttelse.

I dag findes der masser af rulleski-klubber, hvor du kan øve sammen med andre nybegyndere og få vejledning i "how to" løbe på rulleskiene.