×
MENU

Byt i 365 dage

Varer du køber hos Nordic Sport kan byttes i 365 dage! Derudover tilbyder nem returnering - og giver naturligvis pengene tilbage.

Varer kan returneres på følgende måder

  • Nægte modtagelse når varen leveres
  • Returnere din ordre
  • Undlade at afhente varer bestilt til afhentning hos Nordic Sport
  • Aflevere ordren tilbage på vores adresse (husk at medbringe kvittering)
  • Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur

OBS! Vær opmærksom på, at du skal hente din returlabel på vores hjemmeside. Sæt den vedlagte returlabel fast på pakken og tjek på returlabelen, hvor du skal aflevere pakken (GLS pakkeshop eller posthus).

Vær dog opmærksom på, at du har ansvaret for varen fra levering og til vi har fået den retur. Sørg derfor for at varen er pakket forsvarligt ind under forsendelsen.

Bytte eller returnere varer

Skulle du fortryde købet, kan enhver vare returneres indenfor 365 dage fra den dato du har modtaget varen. Hvis du fortryder dit køb og skal have mulighed for at få hele købebeløbet retur, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Du må altså afprøve varen, som i en fysisk butik, uden at tage den i egentlig brug.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber. Hvis varen er prøvet udover dette, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Produkter som er speciallavet til kundens behov er der naturligvis ikke returret på.

Ved at bruge Nordic-Sports returlabel, skal du ikke betale for returfragten hvis du vælger ombytning eller får dine penge refunderet some tilgodehavende. Ved ombytning gælder denne service dog kun én gang. Vælger du at sende en vare retur uden brug af Nordic-Sports returlabel, skal du selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen.

Modtaget forkerte varer

Tag ikke varerne i brug! Kontakt os først på mail eller ring 5822 6062 og fortæl os om problemet.

Reklamation - defekt vare eller varer med mangler

Har du en defekt vare, skal du skrive til vores kundeservice, inden du sender varen til os. Såfremt en vare skal vurderes af os i forhold til en reklamation, bedes du følge nedenstående anvisninger:

  1. Send os nogle billeder/film af produktet samt en forklaring på, hvordan du opdagede fejlen/manglen. I mange tilfælde kan reklamationer håndteres, uden at du skal indsende produktet - HUSK at skrive ordrenummer og varens navn.
  2. Indsend produktet med en udførlig beskrivelse af problemet samt en beskrivelse af, hvordan du opdagede manglen. Du kan bruge den medfølgende returlabel til at returnere varen omkostningsfrit.

Vær dog opmærksom på, at du har ansvaret for varen fra levering og til vi har fået den retur. Sørg derfor for at varen er pakket forsvarligt ind under forsendelsen. Når vi har modtaget billeder af din reklamation (eller modtaget varen), vil vi sende dig en mail om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som har været til stede ved levering. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Reklamationsretten betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation og SkatePros vurdering. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Læs mere om returret og fortrydelsesret.